30.3.09

~kEcAnTiKaN sEoRanG LelAki???~


Ha..ni aku nak citer cikit pasal 'kecantikan seorang lelaki'. Korang ingat golongan hawa jer yang boleh dipanggil cantik...selama ini kita di sogokkan jika lelaki itu cantik mesti dia tu...(paham-paham sendiri lah kan..). Kecantikan bagi sesorang yang bergelar lelaki bukanlah terletak pada sifat fizikalnya tetapi adalah pada nilai-nilai murni dan sifat yang ada pada dirinya. So ni antara main point yang perlu korang alert:MySpace


1)Lelaki yang sedia menerima segala teguran
2)Sangat kuat memegang amanah,janji dan kerahsiaan
3)Lelaki yang mampu mengalirkan airmata untuk ingatan
4)Pemaaf dan lapang dada dalam menghadapi kebodohan manusia
5)Sentiasa saling bertoleransi sesama ikhwan dan tawadhuk penuh kepada Allah S.W.T.
6)Lelaki yang tenang dan lapang dada
7)Melindungi dan membela kaum yang lemah dan tertindas
8)Lelaki yang tak pernah putus asa
9)Lelaki yang memberi madu,setelah menerima racun
10)Menerapkan nilai kasih sayang sesama mukmin dan ukhuwwah antara mereka.

Bukankah semua sifat2 ini adalah antara sifat Rasulullh yang patut dicontohi oleh umat sejagat.Semoga aku dan korang yang bergelar lelaki akan menjadi lelaki yang cantik dikalangan yang tercantik walaupun x handsome(heheh)...so,changed your mind k!!!!

"kecantikan adalah hak milik setiap insan"

5 comments:

penguin kutub said...

amboi...cantinyer lelaki tu...insyaAllah..moga lelaki itu menjadi antara lelaki-lelaki penghuni syurgaMu ya Allah

budaktunggal said...

time kaceh penguin...insya ALLAH...

aisya humaira said...

bolehlah bertanya kepada diri sama ada kita sudah boleh dikategorikan sebagai lelaki sprti tu atau blum?
bagus la wan, sedikit sebanyak dapat memdidik diri seseorg lelaki tu ke arah kecantikan peribadi Rasullullah..

katakijau said...

moga lelaki2 di luar sana dapat fahami post ni ngan baik..fahamilah wahai lelaki, kaum wanita juga berhak memlilih lelaki yang cantik2..hehe

budaktunggal said...

to katak ijau..betoi2.. sepatutnye wanita perlu memilih lelaki yg cantik bukan yg hensem dari segi fizikalnya..so faham2 lah yer...