6.1.10

UnTuK Apa AKu BeRjUaNg.....

Apabila jiwa raga ini diletakkan dijalan dakwah ini,
Lantas bertanyalah diri...
Mengapa aku mesti berjuang untuk agama Allah???
Jawab hati...
Terlalu banyak nikmat yang Allah beri,
Terlalu banyak rahmat yang aku kecapi,
Terlalu banyak budi yang aku rasai,
Terlalu lama kiranya aku hidup di dunia ini,
Namun, tiada apa yang aku korbankan diri untuk Illahi...
Lantas tesentak diri....

Mengapa aku mesti berjuang???
Jawab hati...
Aku mujahid...Mujahidah pilihan Tuhan,
Diberikan Hidayah dan kekuatan,
Diberikan Nur Iman dan Nur Islam,
Bangkit meleraikan segala kepincangan,
Bangkit untuk meruntuhkan tembok kejahilan,
Lantaran aku adalah pejuang akhir zaman,
Mahu tidak mahu... pasti dihujani 1001 tribulasi dan dugaan...

Bertanya lagi diri...
Untuk apa aku berjuang???
Jawab hati....
Aku berjuang tanda cintakan agama ini,
Aku berjuang tanda sayangkan ummah ini,
Aku berjuang tanda kasihkan tanah air ini,
Tanda kesyukuran pada Illahi,
Tanda terima kasih yang tidak terperi,
Lantaran aku masih bernafas hingga ke saat ini,
Meskipun detik dosa ligat berputik di ulit usia...

Untuk apa aku harus berjuang???
Jawab diri...
Aku berjuang membela agamaku,
Aku berjuang membela tanah airku,
Aku berjuang membela keluargaku,
Aku berjuang membela saudara-saudaraku,
Andainya aku gugur...
Moga gugurnya bersama laungan syahid,
Idaman bagi hati setiap pejuang,
Ayuhlah mujahid,mujahidah sejati,
Tiada apa yang perlu engkau gentarkan...engkau gusarkan,
Keringat, kuasa,kudrat,harta,lisan,...bisa k
au gunakan,

Yakinlah, janji Allah pasti untukmu,
Andai dirimu ikhlas dalam perjuangan,
Bangkitlah...ayuhlah teruskan jihad,
Entah esok, entah lusa...ajal pastikan tiba,
Berjuanglah selagi hayat masih ada,
Biarpun sekelumit cuma,
ALLAHUAKBAR...!!!

No comments: